סופרת  מוציאה לאור  הופכת עולמות

הכרות עם גיבורות "נופי הנפש", פגישה עם "סודות", שיחות על טעם החיים "בארץ לא ידעתי/רומן רב-קולי"וגם "מי ראה את מיקי"?

יום שלישי, 16 באוקטובר 2007

מכתב גלוי למנכ"ל קופ"ח הכללית: שופכים חשמל

למר אלי דפס השלום

הנה התמנית, כך מבשר אתר הכללית, ל"מנכ"ל קופת החולים השנייה בגודלה בעולם. הכי טובה למשפחה."
1300 מרפאות ומכונים!
אדיר.

אדוני הנכבד, האם אתה מבקר במי מבין האלף ושלוש מאות? מן הסתם.
אני עצמי - שמדירה רגליי מכל מקום שנאספים בו נושאי חיידקים - בכל זאת הזדמנתי לאחדים מן המכונים ולשלוש או חמש מרפאות בעיר מגוריי, תל-אביב.
רובן עברו שדרוג עיצובי. תמונת האחות עם האצבע על שפתיה, המבקשת שקט, נעלמה - כדי לא להפריע לבעלי הטלפונים הניידים - אך לעומת זאת החלונות גדולים והתקרות מקושטות בטפטים מקצה לקצה.
כולה נורות ניאון.
אפשר היה אולי להסתפק באור הרב שבא מן החלונות, אלא שהעיצוב מחייב וילונות כבדים, ואלה פרושים לרוחב החלונות, למען האינטימיות.

בביתי שלי
כשאני יוצאת בערבים מחדר שאור דולק בו, דבר ראשון אני מכבה.

מתוך הרגל שכזה
כשהזדמנתי בשעת בוקר מאוחרת למרפאה של הכללית וראיתי איך הטפטים דלוקים כולם - הלכתי ממפסק למפסק וכיביתי.
לא חלפו דקות אחדות ואחת הפקידות באה והדליקה את כל הניאונים מחדש.
"מי סגר?! חשוך!"
"פתחי את הוילונות," אני מציעה.
"השמש מפריעה לי," האישה הרעננה אומרת.
"זה בזבוז כסף ואנרגיה."
ענתה ביושר, באלה המלים ממש: "לא איכפת לי, לא הבית שלי, לא אני משלמת את החשבון!"
אדוני המנכ"ל, אני אחת
בניגוד לבודהא, אין לי אלף ושלוש מאות זרועות.
הביזבוז הזה של החשמל, רב זרועות לא רק בכמויות הניאון כפול מספר המרפאות:
א. הכללית ניזונה מהקצבות של קופת המדינה, משמע - מכספי המסים של כל אזרח משלם מסים בה.
ב. בכסף הרב הזה שנשפך על חשמל - אפשר להגדיל את סל התרופות.
ג. החיסכון בחשמל יקטין את הנזק לסביבה ובכך ייחסכו חיי אדם, יקטן מספר החולים בשל הזיהום והעתיד יאיר פנים מעט יותר.

אדוני המנכ"ל, מר אלי דפס
מה אתה הולך לעשות כדי לחתוך בצריכת החשמל הגרגנטואנית של הכללית?
כי הנה בעוד שבעה ימים אשב לכתוב מכתב גלוי שני, לח"כ דב חנין - יו"ר ועדת הכנסת להגנת הסביבה - ובו אציע לחוקק חוק אשר יתנה תיקצוב מוסדות ציבור, בהקטנת מוכחת של צריכת חשמל שלא לצורך.
לשם מניעת בזבזנות במשאבי אנרגיה, בחיי אדם.
מה אתה אומר לעשות?

האר נא את עיניי, כאן ועכשיו.
עשו טובה למשפחה שבסביבה.
שני עידכונים חשובים
זה עתה שלחתי מכתב ובו קישור לכאן אל לשכת המנכ"ל, לידי עוזרתו, יהודית מיטרני:
yehudithmi@clalit.org.il

בה בעת קיבלתי בדוא"ל מכתב מאד מעניין ובו הפנייה לעצומה הדורשת לעבור לאנרגיה סולארית.
אני חתמתי.
עכשיו. כאן: http://israelsolar.bravehost.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה