סופרת  מוציאה לאור  הופכת עולמות

הכרות עם גיבורות "נופי הנפש", פגישה עם "סודות", שיחות על טעם החיים "בארץ לא ידעתי/רומן רב-קולי"וגם "מי ראה את מיקי"?

יום שבת, 13 באוקטובר 2007

אביב הגיעה

!
חופש בא, ויש לנו מה לומר פה ושם.

דיברנו משהו על שלימות. רוצה לדבר על זה?
אמרתי שאף אחד לא מושלם. אני צודקת?
לפעמים.
למה לפעמים?
את כן מושלמת.
לא. לא בדיוק. יש דברים שאני טובה בהם ויש דברים שלא. אני לא מושלמת. אני צודקת?
לא בדיוק.

נימוק בבקשה.
את עושה הכי טוב שאת יכולה בתנאים ובנסיבות שיש לך.
נכון. כל אחד עושה טוב כמו שהוא יכול, אבל עדיין לא אומר שהוא יכול לעשות הכל.

מושלם זה לעשות הכל?
לא. מושלם זה אחד שיכול לעשות הכל טוב, אבל האמת שאת צודקת. קצת. אני צודקת?
תמיד.
מה זאת אומרת, "תמיד"? תנמקי.
את אומרת את האמת שלך.
או קיי. לא הבנתי, אבל זה לא משנה.

להסביר?
כן.
את לא משקרת. את אומרת מה שאת חושבת ואת חושבת מן הלב.
נכון, אבל אני לא היחידה שחושבת כך.
ויש מישהו שלא כך?
שאלה טובה. אבל אין לי תשובה בשבילה. מצטערת.

איך יכול להיות? את מכירה הרבה אנשים, וילדים ופוליטיקאים, נכון?
חוץ מהפוליטיקאים.
מה "חוץ מהפוליטיקאים"? את לא מכירה, או שהם לא דוברי אמת?
הם לא דוברי אמת. הוי, הם יהרגו אותנו אם הם יקראו את זה.

מי, הפוליטיקאים? את חוששת שהם יקראו את זה ויתרגזו?
כן.
אבל אם הם לא דוברי אמת, אז הם לא יגידו שזה מרגיז אותם.

קורינה!
מה?
את צודקת. את תמיד צודקת.

איזה פוליטיקאי לא דיבר אלייך אמת?
אני זוכרת שפעם פחדתי ששרון יבחר.
מתי זה היה?
בפעם הראשונה שהוא נבחר. הייתי בת שמונה.
מי כן רצית שייבחר?
לא רציתי שמישהו מהמועמדים ייבחר. הבעיה שאני לא זוכרת מי רציתי שייבחר.

יש פוליטיקאים שדוברים אמת? מכירה?
אני לא מכירה אותם, אבל אני בטוחה שיש.

לא בא לי לדבר על פוליטיקאים. בואי נדבר על משהו אחר. על חיות. אני יודעת. יש לי מה להגיד. על חיות וזיהום אוויר.


שמעתי פעם בשיעור מדעים, למדנו על הדלק. הייתה שם כתבה בחוברת על שחפים שהיו מלאים בנפט, בים, מהספינות. וזה נורא לא היה לי נוח לשמוע על זה.

חוץ מזה - למה הנפט צריך להיות מפוזר בכל מקום? אני בטוחה שזה לא קרה בישראל, אבל בכל זאת לא נוח לי שחיות נפגעות מזיהום האוויר שאנחנו בני אדם יוצרים. מה את אומרת?

*************************

לאתר המלא של קורינה




פורסם ב 26 ביולי 2003 17:52

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה